Spiegeltje aan de wand: de Brahmaanse Inlichtingdienst is in het land
Kunstenaar Edu Art ('69) zal aanstaande vrijdag (morgen) zijn spiegelcapsule presenteren. Hij wil met dit werk laten zien hoe energievermeerdering werkt. Dat kun je op twee manieren opvatten. Enerzijds zal hij in de bovenruimte middels een miniscuul lampje een chaos van licht te creeeren. Dit is het uitgangspunt, zogezegd de oerknal van waaruit andere dingen zullen ontstaan.
Edu Art over zijn werk: "Mijn werk is heel conceptueel. Het is het tot stand brengen van iets. Het is inspireren en het organiseren. Ik werk ook altijd samen met anderen. Als bijvoorbeeld iemand beter een sculptuur kan maken van een groot oor dan ik, dan vraag ik diegene om mee te werken. Als weer iemand veel technischer is dan ik, dan vraag ik die om de lichtjes in het oor te laten knipperen in verschillende kleuren afhankelijk van het geluidsvolume. Uiteindelijk heb je een meter hoog oor dat rode lichtjes heeft als het volume schadelijk is voor je gehoor, groene bij een laag volume en gele ertussenin.

De laatste tijd heb ik weinig tijd om met kunst bezig te zijn. Maar ik heb wel veel idee"en waar ik niets mee doe en die dus verstoffen op de plank. Daarom heb ik op verschillende festivals een ideeenboom gemaakt, waar ik mijn overschot aan ideeen in heb opgehangen. Op het geschilderde bord erbij vroeg ik mensen om ook hun ideeen op te hangen. Anderen, die minder ideen hadden maar wel veel tijd en handigheid, konden hun idee uit de boom plukken."